onsdag 4 november 2009

Irak dag 7 & 8: Hemma igen

Nu är jag hemma i Sverige igen. Det har varit en oförglömlig resa, men nu är det tillbaka till vardagen och redigering av bilder.

De två sista dagarna var det bland annat en fotbollsmatch till för Ersboda. Den förlorade de med 1–4, men då var det också mot Iraks bästa lag. Och så var jag och Bergeman en sväng på stan där vi bland annat träffade de här trevliga grönsakshandlarna.

Jag vill rikta ett stort tack till Kurdistangruppen som gav mig möjligheten att åka på den här resan. Ett speciellt stort tack vill jag säga till Shaho Aulla som har ett tålamod utöver det vanliga. Han ska ha en riktigt stor eloge för sitt arbete!

3 kommentarer:

  1. Skönt att ni alla och speciellt du är hemma igen! Lite orolig har man varit och det nog med rätta när ni ju bara var 2 km från Kirkuk. Nu har du ett minne för livet och fantastiskt fina bilder. Fortsatt lycka till med fotoaffären och allt annat!

    SvaraRadera
  2. Tjena Mange! Måste fråga hur det går med bilderna?

    SvaraRadera
  3. Hej Adam! Jag ordnar skivan till den 21:a. om det nu blir något då. Annars så får vi väl ordna det på annat sätt, men det är på gång. Vi hörs!

    SvaraRadera